BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Sep 19, 2013

Tatkala Kebimbangan Melanda Diri- Part 2



Entry ini sambungan daripada entry kebimbangan yang pernah aku post suatu ketika dahulu.. ceh..macam beratus tahun dahulu ja.. padahal beberapa bulan saja..

ok, kisahnya, lepas aku menangis tu aku sambung tido balik, kemudian aku bangun tido waktu budak sekolah balik, kat umah aku bila bunyi jambatan yang bergegar itu tandanya ibu bapa yang membonceng motosikal mengambil anaknya pulang dari sekolah.. jambatan itu merupakan jalan short cut jiran kampung aku, sampai sekarang tidak runtuh lagi walaupun jambatan itu sudah tua.. bila jam di dinding menunjukkan pukul 1: 30 petang, jambatan itu akan berbunyi.. bunyi itu lah yang membuatkkan aku tersedar dari tido yang lena.. 

Bila aku buka mata, aku nampak cahaya terang yang memancar ke arah aku, cahaya itu berbentuk bulat, ia seakan sama dengan bulan di langit tu.. bulan itu sebesar mesin basuh 8kg di rumahku, yang peliknya aku tidak mengerti mengapakah bulan itu mengejar aku.. tidak ada pekerjaan lainkah dia.. Jadi, apa lagi aku berlari la macam orang tengah main polis entry.. perasaan aku masa tu takut sangat, aku masih ingat dan boleh juga merasainya.. tiba2 aku terdengar suara adik aku di dapur, aku pergi ke arah adik aku, tetapi aku tidak nampak batang hidung adik aku pon yang aku nampak ialah si bulan itu.. Dia berada tepat dihadapanku, aku berlari di ruang tamu kemudian terasa bahuku disentuh, rupanya adikku.. aku terus menangis, bila adik aku tanya kenapa, aku hanya diam dan terus menangis...

Lepas peristiwa bulan mengejar aku tu, aku tidak berapa ingat bagaimana aku boleh sembuh, ada juga aku bertanya pada adikku tetapi dia juga tidak ingat... 

Itulah gangguan mental, selalu berhalusinasi padahal ia tidak wujud pon.. pernahkah benda2 pelik yang mengganggu anda? boleh cerita pada saya, kalau taknak pon takpa, blog fafarahaz tiada paksaan..

2 COMMENT. ( ^_^ ):

GaDis BuNgA said...

Seorg pkar psikology prlu mlalui thp kskitan sblum mnjd seorg yg pkar.. btul x cik fara..

farazura said...

ya cik ain..
Kena sakit dulu, banyak kali masuk hospital la kalau macam tu.. ayoo