BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Jul 23, 2013

Praktikal - Part 1

Sudah 3 Minggu aku berpraktikal di sesebuah organisasi.. Praktikal bermula 1 Julai hingga 16 ogos ..
Sebenarnya, aku nak minta tangguh praktikal pada sem akan datang tapi tak boleh..
Aku nak tangguh sebab mental aku belum bersedia lg..

Masa tu lepas exam.. sepatutnya lepas exam kita rasa lebih lega tapi aku lepas exam hbs tenaga.. migrain time tu jugaklah nak datang... Lagi satu sebelum ni aku pernah kerja, jadi aku dah rasa bagaimana perasaan bila bekerja.. Bukan mau elak tapi inginkan masa untuk bersedia.. baru perasaan tu ok sikit..

Ok, sepanjang praktikal perasaan bercampur gaul..
Kadang-kadang aku berasa bahagia, Kadang-kadang aku berasa tidak bahagia di tempat kerja..
Biasalah kan.. Cuba tanya orang yang sudah bekerja apa yang dia kata.. Aku suka bertanya kat staff apa perasaan dia apabila berada di dunia pekerjaan? Ramai mengatakan hal yang sama, ada jugak yang memberikan jawapan yang berbeza tapi tidak ramai..

Tapi yang buat aku selalu bahagia ialah ketika berada di rumah sewa. Aku bersyukur kerana dikurniakan housemate yang sangat baik, kadang2 aku berasa serba salah pulak sebab mereka terlalu baik.. Aku tak tahu nak luahkan kepada mereka macam mana, semoga Allah membalas jasa baik mereka..
Sudah habis praktikal nanti pasti aku akan merindui mereka..

Cut


Sebenarnya, kerja ni tak seindah apa yang kita bayangkan.. Ia betul2 akan indah jika pekerjaan itu betul2 ngam dengan kita.. Tapi untuk mencari pekerjaan yang betul2 ngam dengan kita bukanlah sesuatu yang mudah...
Bagi student praktikal macam aku, aku tidak kisah diberi pekerjaan apa pon janji aku ada kerja untuk dikerjakan.. Nama dah kerja kan mestilah datang kerja kena buat kerja.. Bila aku tidak bekerja atau tidak ada sesatu untuk dikerjakan, aku rasa masa aku sia-sia la pulak..

Aku masih lagi tak boleh nak jadi diri aku sendiri.. Diri aku yang sentiasa ceria walau kemana sahaja..(macam iklan pulak).. Aku sering berlakon dan sering memakai topeng di tempat kerja tapi ia tidak beerti aku tidak ikhlas melakukan kerja.. Cuma semangat belum lagi muncul dalam diri aku ni... Walaupon hubungan aku dengan pekerja dan bos ok ja.. Tapi semangat tu masih lagi xdak.. Aku tak tau kenapa, nanti aku siasat puncanya..

Bagaimana dengan dunia kerja? apa yang ada dalam organisasi?
Persoalan akan terjawab dalam entry praktikal part 2..



0 COMMENT. ( ^_^ ):