BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Jun 3, 2013

Syukur Alhamdulillah.. Terima Kasih semua..

Alhamdulillah..syukur..sebaik sahaja latihan ilmiah dihantar baru la diri ni berasa sedikit lega.. 

Waktu aku menaip kata-kata penghargaan untuk dimasukkan dalam latihan ilmiah aku tu… Tiba-tiba dengan lajunya air mata aku mengalir jatuh kepipi.. Hanya Tuhan saja yang tahu apa makna disebalik air mata itu..

Ya Allah, terima kasih banyak2 kerana memberi kekuatan kepada hambamu, bila aku jatuh Engkau bangunkan aku semula.. 

Di kesempatan ini, aku ingin mengucapkan billionan dan trilionan terima kasih kepada yang terlibat secara langsung dan tidak langsung sepanjang proses menyempurnakan latihan ilmiah aku. Semoga Tuhan membalas jasa baik kalian semua. Terutamanya  Dr Mohd Awang iaitu penyelia yang sempoi dan penyelia yang sentiasa "cool" yang banyak memberi tunjuk ajar kpd sy.. Mak, abah, kawan-kawan seperjuangan dan semua yang mengenali diriku.. haha.. macam nak ucap terima kasih ja pada semua.. Tapi alamaknya panjang la post ni kalau aku sebut semua..

Mencabar jugak untuk siapkan sebuah latihan ilmiah ni.. sebenarnya ia memerlukan kita berfikir dan terus berfikir untuk menulis.. dalam berfikir juga kadang2 ada yang menghasut sehingga otak pon tak boleh nak berfikir jernih.. tapi aku tahu aku ada Allah yang sentiasa disisi.. Jadi, teruskan berfikir, jangan dilayan hasutan2 yang boleh merosakkan fikiran anda.. 

Ini baru permulaan, mana tahu lepas ni aku mungkin bakal mengadap thesis lagi...hehe.. kalau aku ditakdirkan mengadap thesis lagi lepas ni, aku akan berjuang habis-habisan.. sampai ke titisan darah terakhir.. haha..

Apa2 sahaja keputusan lepas ni, aku hanya berserah pada Allah.. aku dah cuba yang termampu..



                                            --------------------

Next..perlu siapkan satu lagi tugasan..iaitu Penulisan Skrip Drama/Tv.. tugasan yang bergantung sepenuhnya kepada otak kita.. bagaimana kita hendak membuat sebuah cerita yang dapat menarik perhatian pembaca/penonton.. Cerita yang lain dari yang lain.. Cerita yang ada ideologi tersendiri lagi menarik, cerita yang diselitkan dengan aspek antropologi, sosiologi dan psikologi.. 

Agak mencabar jugak.. Dah la aku ni insan tidak pandai menulis.. Cerita tu dah ada dalam kepala ni tapi untuk menulis tu bukanlah sesuatu yang mudah... 

Kalau la boleh pinjam otak penulis-penulis skrip yang handal.. dah lama Skrip aku dipilih oleh pengarah  untuk membuat sebuah filem…dan mungkin filem pon dah ditayangkan di pawagam sekarang…haha..


Okay.. aku akhiri disini, sebelum post ni berjela2 panjangnya..


2 COMMENT. ( ^_^ ):

nurbijen said...

Alhamdulillah, satu fasa telah berakhir.. moga terus diberi kekuatan utk hari2 yg mendatang :)
Setuju, tak mudah utk menulis.... apa yg difikir selalu tak sama dgn apa yg ditulis :)

farazura said...

Amin... terima kasih akak..