BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Apr 29, 2013

MIGRAINE PILIHANRAYA.


MAKIN HANGAT, MAKIN HANGIT MEDIA MASSA.. 
KALAU MAKANAN ANDA HANGIT, NAK MAKAN TAK?

hehe.. kali ni update ikut musim, tarikh mengundi dh makin menghampiri kita..
apa itu politik? walaupon aku tak berapa minat politik, tapi kita kena tau jugak kan.
sebab ni negara kita.. NEGARA KITA YANG TERCINTA.

---------

Orang kata PAS dan UMNO ni bagai api dengan air.. 
lecturer aku Dr.sulastry kata tidak.. sebenarnya PAS dan UMNO macam saudara kandung tapi lain emak..ideologi berbeza..

  • UMNO-perjuangan Melayu…PAS-ideologi islam..


Agak2nya..bolehkah UMNO dan PAS tu bersatu?

Apa halangan yang membuatkan kedua parti tersebut susah untuk bersatu?

  • Ideology perjuangan, Kepimpinan, Struktur dalam parti , pantang larang dan omong2 orang luar.

------

PRU13 bakal menjelma, aku harap apa yang aku mimpikan tu tak jadi pada aku masa tengah mengundi nanti.. Seram wei aku mimpi.. orang ramai memanipulasikan aku untuk aku undi pihak mana yang diorang nak.. selepas mimpi tu, aku terus migraine tau x..,mimpi tu karut ja..
Tp Saya ok! Saya dah besar! Mcm iklan dlm tv tu..

Dulu mak aku ada cite.. kawan dia ni sorang biru sorang hijau, orang kampong ja, mulanya berkawan baik, rapat pulak tu.. tapi bila tiba PR.. masing2 berdebat, bila berdebat apa lagi.. masing nak kata warna biru lagi baik, warna hijau lagi baik... semuanya nampak warna diorang tu ok ja.. dan keegoaan mula tertanam dalam diri masing2..
Pas tu mula la sebuah pergaduhan.. sampai sekarang tak boleh nak bersatu..

Kalau biru campur hijau jadi warna apa er?? Hehe..
siapa plihan anda? Kupilih Malaysia..hehe..
Nak ka negara kita ni diperintah oleh pemimpin yang salah? 
makanya, pilih la dengan betul..


0 COMMENT. ( ^_^ ):