Apr 15, 2012

Betuk ke ahli Psikologi Boleh Baca Fikirran Orang?





Kamu semua pernah baca fikiran orang x...??dalam kata lainnya, meramal fikiran orang, kalau sebut bole "baca fikiran" mcm tak betul ja sebagaimana orang ramai yg xbetul percaya bhwasanya psikologist tu bole baca fikiran orang.. (mcm komplek ja ayat aku)

Haha... sebenarnya, bukan senang nak baca fikiran orang kan...
hanya terdapat segelintir manusia sahaja yang dapat baca fikiran orang tapi apa yang diabaca olehnya bukanlah sepenuhnya betul...

Aku post ni sebab teringat kat pakcik yang suka baca fikiran orang ni...
Dia pelanggan kedai makan mak aku....chinise... dia boleh baca masa depan kita... ayoyo.. macam tukang tilik.. Disebabkan dia boleh baca orang, mak aku selalu suruh dia baca mak aku...

Pastu mak aku citer la kat aku... aku ni bukan percaya sangat...aku sajer mengangguk-anggukkan apa yang mak aku citer... saja nak sedapkan hati mak... aku bagi jer telinga aku ni kat mak...haha
tapi apa yang pakcik tu cakapkan kat mak aku... ada jugak betulnya...apa yang dia bagitau tu berlaku...
Macam mana pakcik tu boleh membacanya sdgkan dia taklah kenal sangat mak aku..

Sebab pakcik tu boleh baca orang bila bersemuka dengan orang tu, aku selalu mengelak diri dari berhadapan dengan pakcik tu...

Tapi suatu hari, masa pakcik ni datang beraya kat rumah, aku la yang kena buat air dan hantar kat pakcik tu... masa aku letak air atas meja tu, dia bagitau aku...

" Kamu ni sebenarnya manyak olang suka ma... tapi kenapa kamu tidak bagi dia ketuk kamu punyer hati... Kamu jangan macam itu la... kamu kena buka jugak pintu hati kamu, bagi dia masuk ma..."

"loading...???????????"

masa tu aku betul2 tak faham apa benda la yang pakcik tu cakap... aku talak paham ma... berkias2 pulak tu..

Tapi sekarang bila ingat balik, baru aku faham....

Betulkah aku begitu...??? sampai sekarang..?? entahlah...aku pon tak tahu... hanya Tuhan saja yang tahu apa yang ada dihatiku...





2 comments:

Unknown said...

Ketepatan empati (hari hari membaca fikiran...)

Unknown said...

Ketepatan empati (hari hari membaca fikiran...)

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...