BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Mar 25, 2012

LOVE STORY : CINTA ITU MELEMAHKAN ATAU MENGUATKAN..???





Pasal cinta lagi... boring r kan... saja jer mau update blog...

kalau kamu kan.. kamu rasa cinta tu akan melemahkan kamu ker akan menguatkan kamu dalam hidup yang kamu jalani..??


susah kan nak dapat jawapan yang tepat....?? ada yg kata cinta akan melemahkan kita... ada juga yang kata cinta akan menguatkan kita...

cinta yang melemahkan kita tu maksudnya cinta yang boleh buat hidup kita xsenang..
orang kata makan tak kenyang, tido tak lena, mandi tak basah.. 
disitu ada dia, disana ada dia, disini ada dia...
pokoknya kemana2 saja dari ufuk timur hingga ke barat sentiasa dia di kotak fikiran...
sampai buat kerja pon tergangu...kalau ingat dia..

kalau itu dah parah...kena pergi berubat jumpa dr tu.. haha..

cinta yang menguatkan kita pula cinta yang bagi semangat kat kita dalam apa saja aktiviti kita...
bila kita ingat dia, kita akan jadi semangat... dia jadi pendorong dan motivasi bagi kita..
bila dia xder, semangat kita jadi surut....

adoi..macam2 la..

Ni ada satu kisah cinta kawan aku.. baca ye murid2.. haha..cikgu cinta ke ni.. haha..

Kawan aku telah jatuh cinta dengan seorang jejaka yang dikenalinya masa dia bekerja..
Kawan aku tu cantik.. si jejaka apa lagi, pantang tengok pompuan cantik kan.. dia pon udjust la kawan aku tu.. ala..bila lelaki tu dah bagi no. tel dia apa lagi..kawan aku ambik la..kalau xambik nanti takut lelaki tu kata sombong pulak..
-----------

Rupa2nya kawan aku pon ada hati kat lelaki tu, dia respon lelaki tu....
dia kata lelaki tu betul2 sukakan dia... Dia sangat gembira time dia cite kat aku...
aku nampak dia gembira sangat, sampai mau menari2 chiki dance.. haha..
aku pon sangat gembira, tumpang gembira bila tengok kawan aku gembira...
aku dapat rasa apa yang dia rasa....
aku kan kawan yang berempati....hehe

------------

Suatu hari kawan aku terima mesej..

 " sory..saya rasa baik kita putus jer, mungkin saya kurang baik untuk awak, saya harap awak dapat lelaki yang lebih baik daripada saya, terima kasih atas segalanya2 sepanjang perhubungan kita, awak sangat baik ." 

" tapi kenapa...tolong jelaskan pada saya.."

" kan saya dah bagitau... saya tak layak jadi milik awak.."

" itu bukan alasannya, mesti ada sebab lain, tolong jelaskan..."

Lepas tu... kawan aku tak lagi terima mesej dari lelaki tu.. dia call pon tak dapat...
masa tu aku pon ada sekali tengok dia nangis2...sedih sangat...aku cuba tenangkan dia..tapi makin aku tenangkan dia, makin dia nangis, pastu aku pon nangis sama....
aku dapat rasakan apa yang dia rasa...betapa sakitnya..
pastu aku tengok dia tergesa2 ke bilik dia.. aku pon p la jugak nak tengok apa kena dengan dia.
dia ambik kotak panadol.. dan ambik banyak2 panadol.. aku tanya " kau nak bagi kat sape panadol banyak2 ni..?? ( aku tanya sebab xterpikir pon dia akan buat macam2)

pastu dia masukkan semua panadol yang dia bukak satu2 tu dalam mulut..
aku halang la dia, aku tolak kepala dia ke bawah..nak suh dia luak balik...

dia marah kat aku, dia kata " biarla aku nak mati.., kau jangan masuk campur"

aku tak henti2 halang..pastu dia kalah jugak dgn aku... dia tertelan dua biji panadol...

nasib baik tak telan semua tu... aku cakap kat dia " ak eleh..nak bunuh diri telan panadol jer, tak jadi tu..." 
dia pon gelak2 sambil menangis berang dengan kata2 aku... haha... aku ni sengal...

lama2 kawan aku dah ok, dia dah bole terima hakikatnya...
kesian betul kawan aku..dia jadi lemah sebab cinta..
tapi aku tak habis pikir...kenapa lelaki tu buat dia cam tu...
alasan dia xleh terima la..pastu hilang dengan gitu jer...

ingat yer kawan2... hati2 dengan cinta..
jangan sampai melemahkan kita.... 
kalau ia menguatkan kita xpe..
tapi kan..rasanya kedua2nya akan jadi kat kita kan...!!

harap Allah tabahkan hati kita..bila berhadapan dengan keadaan yang boleh melemahkan kita..





0 COMMENT. ( ^_^ ):