BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Jun 20, 2017

Kisahmu yang pedih.

Setiap kali aku iron baju, mesti aku teringatkan kes buli/dera penuntut UPNM Zulfarhan yg kesnya masih disebut2 di dada akhbar @ laman sosial sehingga sekarang. Masa mula2 baca kes ni, Banyak mengucap.. Ya Allah.. beginikah generasi skrg. Aku cerita dkt mak.

"Ya, Allah, xda sape nk tolong ke, xkan ramai2 xdak sorang pon nk tlg, kalau ma blh ghaib, ma g dh tolong" Kata Mak yg ingin jadi "bu peri" yg blh selamatkan org teraniaya. Tapi ia hanya "kalau".

Semoga ibu mangsa tabah, kalau jd kt ank aku sendiri pon mesti aku nk suspek dpt hkmn yg setimpal. Xpe, Allah di pihak yg benar, kalau depa xdpt hkmn (jk trlibat) di dunia,kt pdg masyar menanti.. #KauTunggu

Aku terkena iron xsampai sesaat pon sudah rasa sktnya. Inikan pula seluruh bdn third degree burn. Xdapat nk bygkn sktnya. Knp depa2 yg terlibat ni xdak sorang pon yg terdetik di hati nk tolong? Mungkin depa buat ramai2, kurang rasa bersalah sbb kalau sorang kena,semua kena. Mungkin ada hat bersubahat tutup mulut tu just mampu tengok je, mungkin tgk xdak org hat tolong, buat pa dia nk tolong. Haishh.. byk pula kemungkinan aku. Kalau pembuli tu sorang je, blh la jgk mangsa tu melawan pertahankan diri. Hanya kerana laptop je sanggup buat kwn sendiri. Ni mesti laptop tu penting sgt bg si suspek tu, doh.. sampai sedemikian rupa dibuatnya. Aku pernah jg jd mangsa buli, waktu tu drjah 6, minah sekelas dgnku ni dia mcm "koya ganah" skt, dia suka ketuk kepala aku dgn pen, byk kali aku bersabar tp suatu hari tu aku tgh mkn keropok lekor dlm kelas, dia di dpnku, dia ketuk dgn pen kali pertama aku diam, just marah2 comel, kali kedua dia ketuk kebetulan aku ternampak botol mineral yg aku bwa ke sekolah,terus aku ambil ketuk kepala dia. Lepas tu, mulalah tarik menarik tudung, rambut.. Ada sorak belah dia, ada sorak belah aku. Bila cikgu dtg, blh pula tiba2 jd mcm xda pape berlaku, cpt2 pakai tdg & bersiap sedia utk belajar. haha... lawak plk bila teringat. Lepas kejadian tu, kitorang jd kwn baik tp skjp je, lps habis upsr, dia pindah ke mana entah,sampaila sehingga sekarang aku xjumpa2 dgn dia, aku msh ingat nama, muka plk igt2 lupa. Itulah aku, xkan senang2 org nk pijak kepala aku. Walaupon aku dlm kategori pelajar yg pendiam, nampak berjurus, kecik plk tu.. tp aku bukan lurus bentul,terlajak baik macam bawang putih dlm sinetron tu.. Kita xblh diam kalau dianiaya. Kalau skt2 tu blh la sabar, bila rasa over sgt, kena jd bijak. hehe.. Ehh.. dh terlajak cerita ni. Stop.

Semoga arwah tenang disana. Al-fatihah

Assalamualaikum.

0 COMMENT. ( ^_^ ):