BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Jun 19, 2017

Kehilanganmu yg dulu

Assalamualaikum.. pejam celik pejam celik tggal bbrp hari lagi nak Raya. Ramadhan pula bakal pergi meninggalkan kita.. Ramadhanku yg sekarang x seperti Ramadhanku yg dulu. Dulu, tarawih jarang sekali missed. Bila dh bergelar tailor, tarawih terpaksa missed. Kadang baca Quran mcm nk kejar2. Asyik dok pikir nk siapkan bju org je, itupon aku belum ada mesin high speed, so aku xambik tempahan byk, ambik ikut kemampuan aku & tahap kemampuan mesin aku untuk merempit selaju mana. Alhamdulillah, pandai juga aku bajet nk ambik kain byk mana..hehe.. tu pon ad lagi makcik & akk yg rayu2 minta nk selit2 lg. Mmg xambik la,sape suruh hantar kain lmbt..hehe.. bkn tolak rezeki, cuma kita sndiri yg tahu thp kemampuan kita tara mana, & kita sendiri yg pilih nk ambik byk mana, takkan nak jahit bju lg mlm raya? Ehh. Rugi xambik sbb duit tu.. Tak.. Aku lg rasa rugi bila ramadhanku berlalu dgn begitu sahaja. Terus terang aku ckp, aku terasa kehilangan, kehilangan Ramadhan ku yg dulu. Beginilah nasib org bergelar tailor di bulan Ramadhan.

Ok, bju org dh setle,tggl bju mak, adik2 n bju sndiri je lg, aku hrp aku dpt siapkan dgn cpt, aku hrp msh berkesempatan utk mengutip pahala, org kata bln Ramadhan ni bulan Allah lelong pahala, bersepah2 pahala, cuma kita sendiri antara nak rebut @ tak, nk ambil ke x. Saya ucapkan semoga sukses kepada tailor2 di luar sana yg sdg setlekan tempahan. Semoga mencapai target. Mungkin thn akan dtg, kita boleh urus masa dgn cara berhemah lagi.

0 COMMENT. ( ^_^ ):