Feb 6, 2016

Kisah housemate part 9


Okay, lps melalui mcm2 kami makin takut nk dk dlm rumah tu. Mmg xtenang. Kebetulan, xlama lg aku dh habis kontrak, isya nk berhenti keje & pulang ke kmpg untuk bereskan persiapan kawen. Chichi pula, dh hbs kontrak tp smbg blk lps tu. Jd, semua xmenyewa kt rmh tu lg. Dlm masa sebulan sblm keluar dr rmh tu, ada kejadian yg sgt seram & takut. Isya dh blk kmpg, chichi plk selalu blk rmh kakaknya. Kdg aku g keluar g office walaupun hari mggu, aku rasa itu lbh baik dr aku dk dgn dia. Pd malam tu, aku blk lmbt dlm jam 12 tgh mlm. Chichi dh tido, dia ada dk memasak. Sblm tido aku mandi. Dia pandang aku msk blk air, aku buat dek ja, dlm blk air aku dgr kaki org dk mundar mandir dpn pintu blk air, aku takut sgt nk keluar tp beranikan diri keluar. Dia ikut dr belakang aku smpai pintu blk. Wah..dia jd ulsher plk. Baju tido aku dk sidai kt ruang tamu, jd aku trs pakai situ, masa tu ruang tamu dh glp ttp lampu, hanya lmpu dpr menyala, dia keluar dgn pisau kt tgn, dia kopek something tp aku xnmpk sbb gelap, muka dia pon xnmpk, nmpk tubuh hitam berdiri dk kopek something sambil pandang aku. " menda la dia ni? Saja la tu nk tktkan aku" dalam hati. Aku igt skjp ja, sggp la plk dia buat mcm tu nk flyman org, aku lari msk bilik sbb aku tringt yg penyakit tu bila tekanan yg trk berlaku kt org tu blh jd merbahaya. Aku kejutkan chichi, chichi plk trkejut dgn aku. Chichi kata xyah keluar lg, pakai yg mana ada ja, chichi smbg tido, aku pon ttp lampu trs tido. Aku dgr org dk berjalan keliling bilik kami. Siapa lg kalau bkn dia. Ke khayalan aku?

Bersambung..

No comments:

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...