Feb 6, 2016

Kisah Housemate part 8


Lps research ttg kelakuan dia yg selalu buat something berulang2 or mudah marah tu aku aggp dia ada penyakit mcm tu dan apa yg kau perlu tahu org berpenyakit OCD ni, jgn kita cuba melawan ckp dia or menjawab ka apa. Penyakit ni dia ad thp rendah, sdrhana & tggi. Aku blh nmpk dia dlm kategori yg serius. Aku xtau la dia sedar ke x ttg diri dia. Yelah kan, kelakuan dia yg unnormal siapa xpelik. Dahlah aku ni jenis yg menjawab. Setiap kali hadap dia nk je aku menjawab tp aku control spy xjd lbh serius. Menjawab mksd aku jelaskan benda yg btl dlm apa saja situasi yg blh timbulkan slh fhm. Tp malangnya, setiap kali slh fhm kami xdiberi peluang utk jlskan sbb dia selalu nk menang. Mcm kipas rosak dia salahkan aku xprnh ttp kipas padahal hanya satu hari tu aku xttp kipas sbb nk keringkan baju yg lembab, kebetulan waktu tu dia blk awal skt dr aku. Dia bebel kt aku, 4 hari kemudian kipas xbrgerak, aku pggl pomen utk baiki, dia bahang aku depan pomen tu " ni sbb kamu la kipas trbuka 24 jam", " knp plk saya dh mmg ajal dia" bls aku, "Bukan sbb kipas xttp, sbb kipas ni dh lama xganti, sudah berkarat dalam" kata pomen tu. Lega aku ada backup. Tp dia msh xngaku kalah dia ttp nk tuduh aku buat & suruh ganti kipas. Hello, kipas rosak bkn tggjwb kami, mestilah owner yg kena tukar. Nk je aku jerit mcm tu tp aku sabar, tkt dia buat something di luar jgka. Xpala, mgkin suatu hari dia tau jgk. Btl ke x dia berpenyakit tu wallahualam.

No comments:

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...