Feb 6, 2016

Kisah housemate part 13



Kami semua dh setle kemas, sprh brg lg aku ambil di lain hari sbb masa tu aku blk dgn bus je, 2 3 mggu kemudian aku dtg dgn abg, mak & ank buah. Sebenarnya aku nk g ambik brg hari jumaat ptg waktu dia xda, tenang la sikit. Tp malangnya abg aku xjd nk antar hari tu, pergi pd keesokannya pula. Aku kumpul semua kekuatan & keberanian aku utk hadap dia. Biasanya , dlm jam 7 pg, dia msh xbuka lock dr dlm, aku nk call dia suruh buka tp aku baru saja kehilangan Hp dlm bus. Jd, tiada jalan lain melainkan ketuk sampai dia dgr la. Berulang kali aku ketuk bg salam, xda respon. Nak dkt sejam jg aku dk ketuk2. Ma & ank buah plk nk g pggl abg aku. Aku kata xperlu sbb xblh buat apa2 jgk. Tp mak aku ttp nk pergi jg. Lps tu, aku cuba tendang pintu rmh bbrp kali. Barulah dia buka, alamak mak aku xda, aku dh panik nk msk ke x. Masa dia buka tu pon dia dh marah mengamuk, dia mrh aku tendang pintu tkt jiran marah. Habis dia dk melalat sblm ni xda ambik tau psl jiran pon, dlm hati ja aku mampu kata. Kalau aku zahirkan kata habis la dia mengamuk lg. Lps tu aku trs lari nk msk bilik, dia pukul aku kt lengan sbb aku lupa buka selipar. Nak ja aku bls blk tp aku sabar, aku teringat dia ada penyakit tu, kalau thp yg serius blh jd xbetul. Dia ja yg xperasan yg dia berpenyakit. Lps buka selipar aku msk bilik ttp pintu tp dia pi buka plk, membebel sambil perhatikan aku. Waktu tu aku cuma fokus susun2 brg nk agkut pi kt kereta. Aku dh xhirau dh dia nk bebel apa, aku pikir manalah mak aku pergi. Mak aku pon muncul bg salam. Dia stop bebel & salam mak aku. Then, dia pi smbg bebel kt dapur pula. Rasa nk nangis diperlakukan sedemikian. First time berhadapan dgn org yg berperangai sedemikian. Tp aku xsalahkan dia. Mgkin effect dr penyakit dia. Lps siap keluarkan brg, aku & ank buah angkut letak kt bwh. Sampai brg last tu mak aku salam dgn dia. Aku bg kunci trs turun & pggl mak aku yg semmgnya kaki sembang. Dia siap lambai2 tgn bye bye lg kt mak aku. Mak aku kata time salam dgn dia, mak ada rasa something, rasa meriang bulu roma, kata mak lg dia tu x sihat sbb dlm badan dia something yg xberes. Entah, mak pon xtau nk jelaskan mcm mana. Mgkin ada sgkut paut dgn penyakitnya.
-Bersambung-

No comments:

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...