Feb 6, 2016

Kisah Housemate Part 1

Housemate - Part 1

Kisah bermula apabila aku pindah ke rumah sewa yang baru. Kawan kepada kawan aku, isya (bkn nama sbnr) yg recommend masuk rumah sewa tu kebetulan housemate kawannya nak pindah ke tempat lain. Kebetulan pula ketidakselesaan aku tggal di rmh sewa sblmnya memaksa aku utk menyewa rmh lain. Sebelum aku msk rmh sewa baru, kwn yg merangkap housemate rmh sewa tu, chichi (bkn nama sbnr) dh jelaskan ttg tgkhlaku housematenya. Tp aku xboleh nk bygkn mcmmana. Bg aku xperlu takutkan manusia, hadapi dgn tenang. Jadi, aku & isya pindah kesana. Kami 4 org serumah, aku, isya, chichi dan dia. Dia dk bilik single, kami dk blk plg bsr, blk tgh terbiar kosong. Waktu aku dk angkut brg aku terserempak dgn dia yg nk pergi kerja, dia nampak biasa ja, baik ja brbual dgn aku. Disebabkan kain baju aku yg byk tdk terbsh, rmh tu ad mesin bsh tp yg dia punya bkn utk dikongsi sermh. Jd, aku beranikan diri utk pinjam mesin bsh dia walaupun chichi prnh kata yg brg dia xblh diusik. Aku xsggp nk bsh 2 baldi bju, mau xskt pinggang aku. Tu baju aku g kerja sambil melancong. Tu yg sampai 2 baldi. Satu baldi dh lepas aku bsh guna mesin dia, lps tu aku pi sidai jap sbb nk pakai baldi, dia buka pintu bilik dia tanya " Dah siap ke bsh? Lps bsh simpan blk yer? Air mukanya mula kelihatan berbeza dr mula2 aku jumpa. Dia berckp dgn aku matanya menjeling. " Blm lg, sekali lg" kataku. Dalam hati aku "Mestilah aku tau nk simpan blk, xkan pandai pinjam ja". Oh ya, mesin bsh dia kalau nk guna kena alihkan skt nk bg sampai plat.

-bersambung-

1 comment:

Unknown said...

Kenapa Mesti Mendaftar Di SEKOPPoker ??
Karna Di SEKOPPoker Sedang ada HOT PROMO loh!
Bonus Deposit Member Baru 80,000
Bonus Deposit Weekend 50,000
Bonus Referral 20% (berlaku untuk selamanya
Rollingan Mingguan 0.3% (setiap hari Kamis)
Daftar sekarang juga hanya di Sekopqqpoker.com
sekop poker
sekop 88
poker 88
poker 88 domino
deposit via pulsa
uang asli indonesia
daily gift
weekend gift
bonus jackpot x3
http://bit.ly/2pQ7LMb
http://bit.ly/2NJhXQa

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...