Dec 30, 2013

PENUTUP 2013


Sempena tahun baru yang bakal menjelma, aku ingin menutup tirai entry terakhir bagi tahun 2013.

Terima kasih mak, abah, keluarga, sahabat2, cikgu2, lecturer2 dan sesiapa sahaja yang kenal diri ini mahupun tak kenal. Terima kasih buat hidup ini begitu bermakna, terima kasih kerana sudi berkongsi segala suka duka bersamaku.. Meskipun adakalanya terpaksa aku berjalan di atas pohon yang rapuh, tetap jua mereka berjalan bersamaku..

Buat sahabat2 seuniversiti, sefakulti, sejabatan atau sekelas, tiada istilah berpisah ok, kita pasti bertemu jua kalau tidak waktu yang terdekat mungkin waktu bergelar ibu atau nenek nanti. Meskipun raga kita terpisah jauh namun hati kita selalu dekat..

Tolong maafkan aku, kalau aku ada buat silap. Kadang2 kita tak perasan yg kita telah mengguris lagi menghiris hati seseorang, Itu ok lagi tapi bagi yang perasan dirinya telah membuat salah tapi susah untuk minta maaf. inila yang bahaya, kadang2 boleh menghantui kita.

Tapi kenapa ada sesetengah orang susah sangat nak meminta maaf walaupun dia tau dia bersalah? Dan kenapa pula ada orang yang mudah sangat minta maaf walaupun dia tak bersalah? Tapi sedarlah bahawa perkataan maaf itulah yang boleh tegakkan semula tembok yang runtuh. Kadangkala kita perlu mulakan dulu untuk minta maaf walaupun kita tak salah, simpan ego tu dulu dalam peti keselamatan, supaya ia selamat di dalam, jangan biarkan ia keluar menguasai kita, dan jangan risau penilaian orang terhadap kita nanti kerana Allah itu maha tahu segalanya.


Bercakap tentang azam tahun baru, ia masih sama spt azam 2013, azam 2013 aku belum tercapai ia harus ditunaikan dahulu sebelum aku buat azam baru.. Mungkin ia perlukan masa yang agak lama..

Ok, Hujung tahun ni juga bakal ditutup tirai oleh himpunan Guling Kerajaan. Bagaimanakah agaknya suasana himpunan itu?

Tergelak seketika apabila mendengar masih ada lagi yang menyeru kita berfkir positif terhadap kenaikan harga yang melambung.. Dengan alasan yg tidak ada logiknya. Mungkin yg kaya raya mampu lagi relaks dgn apa yg berlaku tp tidak bagi yang susah macam kami ni.. Menyeru rakyat berjimat cermat tp yg menyeru tidak berbuat sedemikian. Malah makin melambung2 tahap pembazirannya. Yang terbaru 15 juta dihabiskan untuk detik 2014. 



Selamat Tahun Baru Semua.

Good Bye 2013, Welcome 2014


No comments:

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...