BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Dec 28, 2013

TANPA SEDAR


Dari satu pergi kesatu, Dari dua pergi kedua, Dari tiga pergi ketiga,
Ingatlah Hidup ini bukan pasar malam

Dekat2 nak exam ni, masa ni la baru nak sibuk tengok nota2. Nampaknya buku nota aku sem ni lebih teruk daripada nota sem2 lepas. Banyak isi yang pelik, ada satu page nota subjek ______ ada tulisan yg memaksa aku mengingat masa bila la aku tulis semua tu.. Gagal ingat, xtau masa bila aku tulis, short term memory ke.. oh tidak...

Satu lg yg buat aku bfikir apakah yg dimaksudkan dengan apa yg aku tulis tu.. Xda pon subjek pasal pasar malam.. hehe.. Tp apa yg aku ingat ialah semester lepas aku ada suruh kawan aku bagitau ikut pandangan masing2 apa yg dimaksudkan dengan ayat " HIDUP INI BUKAN PASAR MALAM".. Tp xdak sorang pon yg bagitau.. Seingat aku, ni tajuk novel penulis Indonesia yg aku hanya membaca tajuknya, tidak membaca isinya sebab kurang faham dengan bahasa Indonesia.. Tanpa sedar tajuk novel ni datang balik... Mungkin memberi isyarat padaku supaya membacanya..


Time ni mesti aku tidak berapa nak fokus apa yang lecturer ajar, dua jam lecture, mmg ginila jadinya.
Jelas kan disini semangat patriotisme tu ada- BERSAMALAH KITA MENGHAYATI RUKUN NEGARA MALAYSIA.

Dulu, kawan aku Rie Okada pernah kata yg tulisan aku macam tulisan Dr, Ayam cakar... (Dia dari Jepun, sebenarnya nak sebut simpulan bahasa Cakar Ayam tu, tersebut Ayam cakar). Tapi aku rasa lebih buruk daripada cakar ayam..

Macam manalah anak cucu tengok tulisan ni nanti, mesti mereka menyangka Neneknya bukan menulis tp menyonteng..



0 COMMENT. ( ^_^ ):