BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Dec 8, 2013

EPISOD EMAK..

INT/DAPUR RUMAH AKU/SIANG

Aku sedang bantu mak masak, bantu potong bawang je.. Mak aku macam lipas kudung, tak tau apa yang dibuat.. Ting tong ting tong bunyi, keluar macam2 bunyi..

Mak: Bila nak habis belajar?
Aku: Bulan 1 ni habis la..
Mak: Bulan 1 tahun depan ke..? pastu habis terus ke ada lagi?
Aku: Dah last semester mak.. kan dh bagitau hari tu, mak xingat la tu, lupa smace mak ni..
Mak: Pastu lepas ni kerja la? kerja sini jela..
Aku: Tak.. nanti orang balik sini dulu kejap, pastu p KL balik nak kerja situ.. Orang nak kerja dulu, pastu nak sambung belajar balik..

Mak: Sambung lagi?? Ada lagi ker..? Kenapa nak blajar pulak…??
Aku: Orang rasa macam nak blajar lagi.. nak sambung master..
Mak: Master?? Master chef ker..?
Aku: Bukan la mak.. kan dah bagitau hari tu..(sambil gelak)
Mak: Mak xigt la.. Kenapa tak terus kerja ja senang..
Aku: Nanti orang belajar sambil kerja la..
Mak: Larat ke kau nak belajar, kerja lagi.. berapa tahun lagi? Pastu bila kau nak kawen..?
Aku: Mak ni.. boleh ja kawen dalam belajar..
Mak: Nanti bila kau dah kawen……………………………….............

Kalu aku tulis semua, alamatnya tak sudah la entry ni.. dialog satu babak sangat panjang… Sebenarnya mak aku hanya tahu peringkat U adalah peringkat yang paling tinggi dalam pendidikan.. sebab tu dia tidak berapa faham apa benda tu master.. Aku dah cuba terangkan, dia Cuma menjawab “Oooo…” . X tau la ayat oo dia bermaksud faham atau xfaham tp wajahnya menunjukkan dia masih blur.. Xpala mak, nanti orang terangkan lg..

Aku tau, Nak sambung master bukannya senang, lgpon aku ni bukannya pelajar yg cemerlang sgt.. bukan juga pelajar yg rajin.. Tp aku sgt sayang nak tinggal dunia belajar, masih lagi dalam mood belajar.. InsyaAllah, kalau tiada halangan, aku teruskan.. Aku xkisah belajar kat U mana2 pon.. semua U sama ja.. Yang pentingnya….....

Bersambung….





2 COMMENT. ( ^_^ ):

nurbijen said...

Teruskan niat kalau mmg minat utk buat master... Kalau ada minat, Insya Allah... semua dugaan belajar kita boleh harungi dengan baik :)

farazura said...

InsyaAllah.. kalau ada rezeki.. Trima kasih..