BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Dec 6, 2013

Disebalik survey...

Pagi tadi aku dengan kawan2 pergi buat survey untuk subjek sosiologi penghijrahan yang kami ambil.. Respondennya majikan yang menggaji pekerja asing tak kiralah dlm mana2 sektor… Isunya, sejauhmana majikan bersetuju dengan dasar gaji minimum yg telah dilaksanakan baru2 ni... Tapi aku tidak ingin membahas tentang isunya, bila dah cukup ilmu nanti baru aku bahas.. Apa yg ingin diceritakan ialah cerita di sebalik survey.. Kebanyakan responden amat susah untuk beri kerjasama.. Mereka banyak beri alasan.. Tapi nasib baik ada jugak & dapat jumpa abang engineer yg handsome tu…. Banyakla kau fara..

Nak buat survey ni bukan mudah kan.. Ia memerlukan satu kesabaran yang tinggi.. Sebelum ni aku dah banyak buat survey, ceritanya sama sahaja.. Kita berdepan dengan macam2 jenis manusia, ada yang mudah beri kerjasama dan ada yang langsung tidak mau memberi kerjasama… Itu sudah biasa, jangan sesekali kita mengeluh.. Ia mengajar kita erti sabar.. Janji kita ada pengalaman, bila kita ada pengalaman kita lebih bersedia kemudian hari..









0 COMMENT. ( ^_^ ):