BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Nov 15, 2013

Mimpi Oh Mimpi


Semalam aku bermimpi sesuatu tapi aku gagal mengingatinya semula... mimpi tu ada lagi dalam kepala aku.. cuma mungkin tidak ada cue untuk aku ingat balik mimpi tu, mungkin jugak suatu hari mimpi tu akan aku ingat bila adanya cue.. Mungkin mimpi itu kurang penting bagiku, tak payah la ingat... 

Kenapa ada mimpi yang kita ingat dan ada yang kita tak ingat?

Betul ka berdasarkan pembacaan aku, kita bermimpi setiap hari...?

Macam mana kita boleh ingat dan macam mana kita tak boleh ingat?

Mimpi ni ada mimpi buruk ada mimpi baik bukan?

Mimpi apa yang terus kekal dalam ingatan kita sampai sekarang?

Banyak juga ingat tapi takda la banyak..  Mimpi yang paling aku ingat ialah mimpi aku dalam sungai.. mimpi ni dah lama berlaku tapi aku tidak ingat bila, mimpinya begini.. Di sebuah sungai yang luas, belakang umah aku ja sungai tu, tapi yang peliknya tidak ada air, cuma aku sorang yang berada disitu, aku mencari-cari kemana perginya manusia lain.. Bila aku pandang belakang aku, aku nampak air sungai yang laju turun.. Perasaan aku masa tu..sangat takut.. aku lari.. air sungai makin menghampiriku.. aku lari seboleh-bolehnya, sungai makin hampir.. tapi sikit pon tak kena.. Tiba2...

"Bangun la zura wei, dah pukul brp ni..." -Mak aku membebel..  Sedar dari tidur, termenung sejenak..

Satu lagi mimpi arwah nenek, aku pakai baju arwah nenek.. Tetiba aku pulak yang jadi arwah nenek aku. Orang tergamam lihat nenek masih hidup. Tapi wajah aku tidak muncul lagi selepas memakai baju arwah nenek.. Ke mana perginya aku..

Aku dengar ada satu alat dicipta untuk wujudkan mimpi mereka sendiri.. Orang yang nak mimpi tu kena lihat terlebih dahulu gambar yang nak dimimpi , lepas tu record jalan cerita.. Nama alat tu Yumemi-Kobo, ia produk dari Jepun, aduh.. canggih betul.. Tapi betul ka..? Macam pelik jer..

Kalau anda ada alat tu, nak mimpi apa??? haha.. mesti korang nak mimpi Aeron Aziz ni..



0 COMMENT. ( ^_^ ):