BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Jul 14, 2013

JATUH BANGUNKU!

"Jatuh, bangunlah sendiri..."

Kata abahku sewaktu aku terjatuh dari tangga rumah masa aku kecik2 dahulu.. Ya, memang waktu tu kaki aku sakit pon aku tetap bangun tanpa bantuan daripada orang lain.. Aku berlakon depan abah aku untuk menunjukkan aku dalam keadaan baik2 sahaja.. Padahal lutut aku terluka gara2 terkena simen tangga.. 

Begitulah juga kehidupan.. Kalau aku jatuh, aku akan bangun sendiri.. Bukan aku sombong taknak minta bantuan orang lain tapi aku dididik supaya berdikari.. kalau aku sudah tidak berupaya lagi dan buntu baru aku minta bantuan orang lain... ataupon hanya berserah pada maha membantu.... Tapi malangnya aku tak dapat bangun sendiri, macam mana kita nak bangun sorang2 kalau kita tidak mempu untuk bangun... Kalau aku mampu untuk bangun sendiri, akan aku bangun.. Tapi terkadang aku memerlukan bantuan orang lain untuk aku bangun.. bantuan itu bukanlah sebesar pasar siti khadijah..ia cuma sekecil kuman.. walaupon ia sekecil kuman ia memberi makna yang besar...

Manusia tak dapat hidup tanpa bantuan orang lain bukan?

Cuba kamu semua buat apa yang kamu nak tanpa ada sedikit pon bantuan daripada orang lain.. bole ka?
Untuk capai matlamat kita juga memerlukan bantuan daripada orang lain..kita tak dapat hidup sendiri.. 



2 COMMENT. ( ^_^ ):

依之汉 said...

Juga cukup sekadar bertanya khabar dan menawarkan pertolongan.

farazura said...

trima kasih han..