BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Jun 7, 2013

Selamat Menari Semua.




Alhamdulillah penulisan skrip sudah siap dihantar.. buat skrip pon rasa macam buat latihan ilmiah..

Selagi aku tak siap skrip ni selagi tu la hati tak leh dok diam.. jari jemari ni tidak henti menulis dan berimaginasi + berfikir.. kadang-kadang aku nak tergelak dengan imaginasi aku ni.. boleh ke buat macam tu dan macam ni…hehe.. aku pon tak tau la dapat berapa la aku punya skrip, dah berusaha yg termampu selebihya berserah kepada Allah..

Cerita aku hampir sama dengan tema blog aku ni.. Takdir itu ibarat muzik..ada muzik rancak, ada muzik slow dan bermacam-macam lagi alunan muzik.. kita sebagai penari haruslah menari mengikut alunan Muzik-Nya.. Andai kita ditakdirkan hidup dalam kesusahan, kita harus menerimanya.. kalau kita tidak menerimanya maka cacatlah tarian kita… setiap penari tu mesti diuji dengan alunan muzik yang dia suka dan ada juga yang tidak suka.. sekiranya dia pandai menari mengikut alunan muzik, Muzik yang dia tidak suka itu akan menjadi suka.. aku tak tau sama ada pemeriksa faham ke tidak.. tapi aku pasti dia faham sebab pensyarah aku tu bukan calang-calang orang, dia penulis skrip yang terbaik… aku ni siapa la..hanya itu yang mampu buat..janji lulus sudah skrip aku..

Teringat dengan kawan aku dia tanya “ fara..macam mana nak menari bersama takdir, macam ni ke? (sambil goyang-goyang badan dia, tangan mengalun-alun).

Kami tergelak. Memang tajuk kelihatan lucu sekali dong (tiba-tiba bahasa Indonesia), tapi sekarang ni kita memang sedang menari bersama takdir kita.. Selamat menari semua.

-------------


Sebenarnya minggu ni study week and next week exam.. aku harus berperang lagi, berperang sampai titisan darah terakhir..hehe.. Harap Allah permudahkan.. 


2 COMMENT. ( ^_^ ):

Cik Gee said...

selamat berjaya.. ish rasa menyesal plak tak amek course ni mase kat U dulu becoz kak gee mmg suka bab2 tulis menulis ni.. huhu..

farazura said...

haha.. memang pon.. kak gee handal menulis..hehe