BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Jun 27, 2013

Praktikal?

Tut tut...Tut tut.. bunyi telefon, aku yang dalam keadaan  mamai bru bangun tido meraba-raba di bawah bantal mencari telefon dan menekan butang answer sebaik sahaja telefon brd di genggaman.

Aku: Hello..

Mak: Zura, kata nak balik hari ni, bila nak balik ni?

Aku: Mak orang tak jadi balik, tempat practical belum settle lagi.

Mak: Practical? apa tu..

Sudah banyak kali aku explain kt mak aku, tapi mak aku tidak mengerti, bila aku sebut practical kerja, dan bila dia dengar perkataan kerja ja perkara pertama dia akan tanya ialah gaji... mak aku hanya bersekolah sampai darjah 3, dia susah sikit nak faham pasal akademik. Selama ni, aku bagitau pasal result exam CGPA aku pun dia hanya mengangagguk-angguk tanpa mengerti apa apa kebendakah itu CGPA.. Abah aku juga, dia bersekolah hanya sampai darjah 6 tapi dia tahu menulis dan membaca.. dialah yg mengurus semua anaknya berkenaan dengan pendidikan.. Tapi, abah aku apa-apa hal yang aku bagitahu, dia hanya diam dan hanya bagi apa sahaja yang aku minta tanpa banyak soal dan apa sahaja yang aku nak buat dia izinkan sebab dia percaya kat anak dia.. 

Jadi susah untuk aku mengadu apa-apa hal yang berkenaan dengan pendidikan aku.. yang betul2 mengerti pasal study aku.. mungkin aku harus mencari personal caunselor..hehe

0 COMMENT. ( ^_^ ):