Dec 31, 2012

SELAMAT TINGGAL TAHUN 2012, SELAMAT DATANG TAHUN 2013.




Hai pembaca tersayang…

Wah.. pejam celik, pejam celik esok dah masuk tahun 2013. Jadi ni post terakhir aku bagi tahun 2012. Ramai yang post pasal happy new year.. aku pon taknak ketinggalan, nak post jugak…hehe..walaupon yang membaca tidok la ramai..

Post ini sambungan cerita daripada post tahun 2011. Alhamdulillah syukur kepada Allah sampai sekarang umur masih dipanjangkan lagi. Alhamdulilah2….

Ok, apakah yang berlaku sepanjang kehidupan tahun 2012?

Macam tema blog aku ni Hidup ni ibarat muzik, ada muzik sedih ada muzik gembira. Kadang2 kita gembira dan kadang2 kita sedih. Manusia tak dapat lari daripada dua emotion ni. Aku ringkaskan dengan menjawab soalan2 dibawah.

Apakah kenangan yang paling pahit sepanjang tahun 2012?

Paling pahit?? Saya  takde kenangan yang paling pahit, yang pahit pon xda sepanjang 2012. Semuanya manis2 ja..hehe

Bilakah kali terakhir kamu menangis sepanjang tahun 2012 dan kenapakah kamu menangis?

Minggu lepas.. saya menangis sebab dunia ni yang membuatkan saya menangis. Hehe.. kisahnya panjang..xleh cerita..

Apakah kenangan yang paling manis bagi kamu sepanjang 2012?

Semasa exchange studentUM-UNPAD. Ia memberi  kenangan manis kerana saya mendapat banyak pengalaman sepanjang berada disana. Ia mengajar saya erti kesabaran dan erti sebuah persahabatan. Dari situ saya dapat kenal sedikit sebanyak bagaimana sikap dan tingkahlaku kawan2 saya apabila bersama. Macam2 sikap yang saya jumpa.. so sweet… Itu yg paling manis, yg manis ada banyak lagi tp xyah la citer, panjang berjela2 plk post ni..

Adakah kamu sudah menemui kekasih hati di tahun 2012 ni. Ceciter sikit?
Boleh skip x soalan ni?? hehe.. ok la.. sejujurnya tidok lagi..belum tiba masanya lagi ok.

Macam mana dengan pelajaran kamu sepanjang 2012, ok ka ko…?
Alhamdulillah, sem 4 result aku hari tu naik balik. Syukur kpd Allah.

Pendapat kamu tentang family, kawan dan orang di sekeliling kamu..?
Family aku ok, masih seperti biasa, saya sayang mereka. Kawan2 makin bertambah…hehe..terima kasih kawan kerana sudi menjadi sahabat saya, love you friends n someone yang buat aku tersengih sorang2..hehe..thanks sudi lagi berkawan dengan aku.

Amalan macam mana?
Sedang berusaha mempertingkatkan lagi. InsyaAllah..

Apa pendapat kamu tentang dunia ni..??

Dunia ni unit sangat. Kadang2 ada sesuatu perkara yang membuatkan aku berpendapat dunia ni tidak adil dan kejam.. kalau dunia ni adil takkan timbul pergelutan, perbalahan dan konflik semua tu. Kadang2 dunia ni amat indah bagi aku...indah sekali . Dunia ni macam pentas dan kita pula pelakonnya, bermacam2 cerita telah ditulis oleh yang Maha Kuasa.. Itu semua kehendakNya, Allah sedang menguji kita sewaktu kita dalam kesusahan dan kegembiraan..

so, adakah anda sudah mengenali diri anda?
yes..semakin hari, semakin aku kenal siapa diri aku. Anda bagaimana??

Adakah azam tahun 2012 kamu tercapai?
Yes…tercapai... (menari-nari riang)

Apakah azam tahun baru 2013 kamu?
I just want to say “ Biarlah Rahsia”…(sambil menyanyi). Tapi yang paling penting tahun depan aku harus bekerja lebih keras lagi..semoga masa akan datang akan jadi lebih baik… bye tahun 2012, aku sayang kau 2012….haha..  selamat datang tahun 2013, semoga kau gembira bersama saya nanti..

Saya mengakhiri dengan ucapan terima kasih kepada semua kawan2 yang mengenali diri ini mahupon tidak dikenali. Terima kasih kerana pernah membuat diri ini tersenyum.
Maaf, mungkin selama ini ku bukanlah kawan yang baik…
Maaf,mungkin selama ini ku sering melalaikanmu…
Maaf, sekiranya selama ini ku membuatmu rasa sedih…
Maaf, mungkin selama ini ada bicaraku yang pedas2..
Maaf juga  diri ini hanya hamba yang biasa, kerana kelemahanku itu seringku panjatkan doaku padamu di kesempatan yang ada. semoga Allah selalu menyayangimu kerana siapa pun kamu, kamu itu adalah temanku di dunia dan di akhirat. tidak ada apa-apa yang ku pinta dari mu, hanya kemaafan yang tulus ikhlas darimu. Semoga masih ada ruang kemaafan di antara kita.Terima kasih utk segalanya. Dan akhir sekali Happy new year... SEMOGA HARI AKAN DATANG LEBIH BAIK DARI YANG SEBELUMNYA. ^_^



4 comments:

adam narzuan said...

selamat tahun baru...

farazura said...

selamat thn baru jgk adam narzuan..

Penjejak Mimpi said...

salam ziarah dan salam kenal dari Penjejak Mimpi..

farazura said...

salam kenal juga @penjejek mimpi...^_^

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...