Nov 2, 2012

SIAPAKAH KITA??

Aku budak yang baik..hehe



Assamualaikum buat pembaca tersayang...

Ok.. untuk menghilangkan kebosanan aku pada saat ini, aku nak tanya la sikit pada sesiapa yang tengah baca post ni. Kalau taknak respon pon takpe, lepas baca cuba kita fikir sendiri, kalau respon lagi baik...hehe.. Persoalannnya berbunyi.

SIAPAKAH KITA?

Adakah kamu semua sudah kenal dengan kamu sendiri?? atau ada jugak yang masih lagi tercari-cari jawapan siapa diri  mereka yang sebenarnya.... point yang lebih tepat ialah identiti diri.

kamu tahukah sikap,sifat,  tabiat ataupun tingkahlaku kamu bagaimana? apakah personaliti yang ada pada kamu? kamu tu bersifat negatifkah, positifkah? adakah kamu terima seadanya sifat kamu itu? tak kiralah yang negatif or positif....

Hah..berjayakah kamu mengenali sifat kamu yang sebenarnya? bolehkah kamu mengutarakan konsep siapa diri kamu sekiranya kamu tanya diri kamu sendiri?  kepada yang sudah berjaya tahniah saya ucapkan... Kerana untuk mengenali kita sendiri amatlah sukar.. dan ini bermakna anda sudahpun mencapai  identiti diri. Tak kiralah identiti yang negatif ataupon yang positif, itu adalah diri  anda sendiri. Kalau ia negatif, cuba positifkan ia... tapi perlu diingatkan bahawa tidak semua personaliti kita boleh diubah.. Mengubahnya tanpa paksaan ye tuan2 dan puan2..

Kepada yang belum berjaya atau yang masih lagi ragu2 tentang siapakah diri mereka. Teruskan mencari siapakah diri kamu, belajar mengenal diri sendiri, kerana ia amatlah penting untuk self-estem kita.

Ok, kalau soalan tu ditujukan kepada aku. Yes. aku dah kenal siapa diri aku. Aku dah berjaya mengenali aku. Cehhh..dengan yakinnya... Apa yang aku nampak pada diri aku? soalan lagi...balik2 soalan...cuba kira dah berapa banyak tanda soal...haha.

Ok, jawapannya.. aku rasa aku ni pelik, aku rasa takde orang yang bersikap, bersifat dan berperangai  macam aku, dan hanya aku sorang ja yang berperangai macam ni. Apa yang aku tahu, yang negatif tu xda la banyak sangat dalam diri aku..ceh..kau fara..
Perangai macam mana tu? itu rahsia la, kalau nak tahu moh la berkenalan dengan aku...hehe...tiada paksaan..

Ok la, that's all untuk ari ni... Guk luck with your lives..


No comments:

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...