BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Mar 22, 2011

Jika Aku




Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yangn melakukan cintanya padamu agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu, Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang nafsu. Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak bepaling daripada hatiMu. Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu rindukanlah aku pada seseorang merindui syahid di jalanMu. Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat sepertiga malam terakhirMu. Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu. Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.... AMIN....

Mar 6, 2011

XSUKA XSUKA- KENAPAKAH AKU MERUNGUT.

Aku xsuka kasut tumit tinggi... bukan takut jatuh, melecet ke apa.. takut dengan bunyi kasut ni. Biasa la kan bila pakai kasut ni mesti ada bunyi tajam yang boleh membuatkan gegendang telinga aku bergegar.. suatu hari, aku jalan dengan seorang perempuan ala2 model gitu, bila dia turun tangga je bunyi kasut tumit tinggi punyala kuat, pas tu telinga aku ni mula la gatal2.. seksa betul aku.. macam mana aku nak pakai kasut tumit tinggi nanti... lantaklah kamu fara, xyah pakai senang citer.. aku xtau la ada x orang lain macam aku ni...


Aku xsuka lelaki botak dan xsuka lelaki berambut panjang. Kalau lelaki botak aku nampak macam penjenayah, wanted.. haha.. takut pun ada.. kalau si lelaki berambut panjang pon xsuka, bukan aku saja yang xsuka, ramai pompuan di luar sana xsuka, nampak rimas dan serabut ja, macam original people..haha.. biarlah pompuan ja yang berambut panjang..



Aku xsuka lautan yang sangat luas.. kalau aku tengok lautan, orang kata kalau tengok laut jiwa akan tenang tapi  kalau aku tengok bukan jiwa aku bertambah tenang, bertambah gelisah ada ada la.. Kenapa bila tengok lautan aku rasa seolah-olah hanya aku sorang ja  mahkluk tuhan di muka bumi ini.. aku xnak dok sorang2, aku nak bersama kawan2, family dan mahkluk tuhan yang lain..


Aku xsuka bila aku masuk tandas, terdapat kesan yang orang 2 xflash tandas... mereka tau melabur ja tapi xtau macam mana nak melabur dengan bijak.. haha..lu pikirla sendiri...  Sejak aku berada kat UM ni dah banyak kali perkara ni berlaku, tapi yang aku herannya tandas dah cukup cantik dan lengkap tapi kenapa masih lagi xjaga kebersihan tandas.. xkan nak flash sekejap pon xboleh.. tapi yang jadi masalah kat aku ni, setiap kali aku nampak tandas yang xdiflash, dalam tido aku selalu mimpi pasal tandas ni, dalam mimpi aku 2 pulak,,xsegan2 mengutuk orang yang punyer keje 2.. orang 2 dah gila la,orang 2 xpandai nak flash la, orang 2 mereng la.. macam2 kutuk orang, 2 yang aku  xsuka.. bagi orang lain biasa kot perkara macam ni tapi bagi aku luar biasa.. haha xlah... aku xsuka sebab selalu terbawa dalam mimpi ja.. satu lagi aku sangat xsuka lihat tandas tersumbat, penuh dengan air... alamak..knp aku selalu bayangkan tandas yang penuh dengan air 2 macam tsunami... takut aku...
Rokok... eee... Katakan xnak pada rokok.. Majoriti dalam kalangan lelaki adalah yang Xmerokok, jarang sekali aku dengar yang lelaki merokok, apa ada sebenarnya dengan rokok ni?? apa yang best sangat?? bukan best macam makan ais krim.. hehe, apabila soalan diutarakan kepada si lelaki mengapa lelaki merokok? kebanyakannya menjawab, nak nampak macho.. eh, plese la.. lelaki xmacho kalau merokok.. si perempuan di luar sana pon majoriti xsuka pada lelaki yang merokok, siap buat dalam senarai ciri2 calon suami,xmau lelaki merokok. hahaha.. Aku tau si perempuan yang ada suami ke, tunang ke, pakwe pun xsuka dengan lelaki merokok, mereka terpaksa terima si lelaki 2 sebab dah sayang la kan... aku rimas betul dengan asap rokok, kalau ada yang merokok depan aku, aku akan lari jauh2 supaya xhidu rokok...xleh bernyawa aku bau asap rokok.. Bila agaknya ya si lelaki  di luar sana 2 akan berhenti merokok?? selagi ada rokok di pasaran selagi 2 la lelaki 2 beli, sanggup beli rokok daripada makanan.. haha.. ROKOK diperbuat daripada pokok tembakau kan!!! senang2 xyah la tanam pokok tembakau...

Mar 1, 2011

Facebook oh facebad

Aku daftar facebook akhir tahun 2010, baru ja tapi dah macam2 karenah aku dapat tengok.. Memang tidak dinafikan yang facebook dapat menyatukan sahabat2 kita yang dah lama tak bersua dan xda khabar berita, aku pon seronok dapat contact kembali sahabat aku yang dah 8 tahun xjumpa...aku dapat tahu melaui fb jugak boleh buat duit tapi buat masa ni malas lagi nak ambil tahu macam mana nak buat duit melaui fb 2, di hati pon teringin jugak sebenarnya nak tahu... tapi biar la dulu, aku banyak lagi kerja yang perlu aku buat, jadi seorang pelajar memang banyak tugasnya, kadang2 tension tapi kenalah pandai2 kawal tension 2, kalau aku stress aku akan nyanyi dan menangis.. 2 lah cara aku menangani ketegangan aku. Berbalik kepada fb, ada kisah seorang budak 2 upload gambar dia kat fb, pas 2 pasti la ada yang mengomennya, kalau komen yang baik xpala la, ni yang very bad.. xsanggup aku membacanya tapi baca jugak.. Aku sangat xsuka kalau orang mengomen gambar dengan bahasa yang biadap..... kesian kat empunya gambar 2..

Nie satu lagi hal... mat saleh mana tiba2 send kat inbox dengan kata2 macam ni... takut aku jadi pape, so aku biar ja... aku xfaham apa kenapa tetiba ja say macam ni...honey bunch la...siap citer kat mak  la,bg no tepon la... pas 2 luahkan perasaan la..  takut aku... baik aku diam ja..