BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Feb 18, 2011

YANG LALU, BIARLAH BERLALU



Mengingati masa lalu dan menghadirkan kembali dalam kehidupan kita sekarang, kemudian bersedih di atas kedukaan dan kegagalan di dalamnya merupakan suatu tindakan yang bodoh dan gila. Itu, sama ertinya dengan membunuh semangat, membunuh harapan dan menghalangi orang untuk menjalani kehidupan seadanya.

Bagi orang yang berfikir, peristiwa masa lalu akn dilipat dan tdk akan dilihat kembali. Kita harus mengurung dan melupakannya di dalam penjara, mengikatnya dengan tali yang sangat kuat agar tdk dapat keluar melihat cahaya kerana bagaimanapun berbagai peristiwa tersebut hanya sebahagian drp masa lalu dan sekarang semuanya telah berakhir.Dengan demikian, tidak ada lagi kesedihan, kedukaan dan kegagalan lain. Semuanya tdk akn dapat berulang dan hidup kembali, kerana ianya sudah tiada.

Janganlah anda hidup didalam mimpi2 buruk masa lalu, atau di bawah bayang2 kesedihan masa lalu. Angkatlah diri anda dari fantasi tersebut ( tp aku xleh nak angkat aku, berat sgt..)Apakah kamu menginginkan berbagai musibah dan pengorbanan tersebut berulang kali??? apakah kamu mengharapkan matahari kembali ke tempat asalnya, bayi ke perut ibunya, air mata ke dalam kelopak mata, padahal semuanya akan mengalirkan kembali air mata kamu.
 Denagn kembali ke masa lalu, beerti kamu kan merasakan kembali keresahan. Masa lalu xubahnya spt api yang terus membakar dan melemparkan diri ke masa lalu dan hal tersebut merupakan keadaan yang sangat menyedihkan, sekaligus menakutkan. 

Membuka kembali lembaran masa lalu hanya akan merosakkan suasana yang ada dan menyia2kan perjuangan yang selama ini sudah dilakukan. Semuanya telah berlalu dan tidak akn berulang kembali dan tidak ada manfaatnya memutar roda sejarah sekadar untuk melukiskan bencana pada zaman itu.

Marilah sama2 kita renungkan sejenap.... sejenap.. aku merenung kisah silam>>> ^_^

0 COMMENT. ( ^_^ ):