BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Follow Disini

Feb 13, 2011

KADANG-KADANG

Mengapa hidup ini kadang-kadang gembira kadang-kadang sedih???  kalau dalam bahasa hindustan khabi kushi khabi gham, kalau dalam bahasa filipina minsan masaya minsan malungkot, kalau dalam bahasa china Yǒushí kuàilè yǒushí bēishāng, kalau dalam bahasa korea gakkeum ttaettaelo seulpeun haengbog, kalau dalam bahasa jepun Tokidoki aru kanashii shiawase..Aik,,, bila masa pulak aku belajar banyak bahasa nie ???  Aku study bahasa filipina ja...   Dah la fara, kalau semua bahasa ko tulis sampai besok xhabis... Kadang-kadang aku terpikir jugak kenapa hidup manusia macam roda, kadangkala di atas kadangkala di bawah,, yelah fara bukan namanya hidup kalau xda perubahan kan2?? Kadang2 aku rasa nak jadi burung ja, terbang sana situ sini, bebas di angkasa, xperlu pikir banyak2, alangkah indahnya dunia kalau aku dapat terbang nun jauh disana tanpa sejuta masalah dunia. Bukan nak lari dari masalah cuma nak relekskan hati ja... Huhu.. Lihatlah burung dibawah nie... tenang ja terbang...

       
Kadang2 juga aku rasa nak jadi doraemon, doraemon ada poket ajaib, boleh buat apa saja.. ada kipas terbang, terbang ja kemana2 london, paris, korea jepun, us, uk,tempat  yang paling best makkah... bestnya dapat pergi... Doraemon ada pintu ajaib, buka ja pintu dah sampai arah yang dituju,, kalau aku dah siap ,buka  pintu sampai dewan kuliah... Haha, best la kalau ada macam 2... Apa la ko nie fara banyak sangat tengok citer cartoon...sampai boleh pikir macam 2 sekali... kadang2 bukan selalu.. tengoklah doraemon 2 asyik happy ja.... tersengih, tersengoh, tersengah.....


Kadang2 aku  rasa nak jadi bidadari... bidadari pon ajaib, boleh ghaib sana, boleh ghaib sini, boleh tolong orang.. Kalau xboleh jadi bidadari pon jadi pengikut atau anak buah pon xpa asal boleh pergi bersama bidadari 2.. Nak tau??, dulu aku ada mimpi pasal bidadari tau.. masa 2 aku kat padang bola, tetiba datang bidadari menjemputku pergi bersamanya tapi...... ada satu syarat,  syaratnya aku kenalah basuh kaki aku yang kotor dulu baru boleh ikut dia... Kat situ cuma ada padang dan aku, setitis air pon xada.. xdapat aku basuh kaki... bidadari 2 pon pergi tanpa membawaku bersamanya... aku sedih tika 2,  sebaik saja bidadari pergi azan subuh pun berkumandang memecah sunyi di pagi hari....aku tersedar n bila ingat mimpi 2 rasa nak sambung balik, nak tau apa jadi lepas 2..... Adakah bidadari 2 datang balik bagi syarat lain pulak, adakah bidadari 2 bagi aku apa2 yang ajaib la...Haha, aku nie kuat sangat tengok citer dongeng sampai masuk dalam mimipi.... mimpi nie aku pernah buat status kat fb... haha... Apa la ko nie Fara... Lihatlah bidadari cantik yang sedang terbang dibawah...bersama kuda lagi.... best kan kalau dapat jadi macam 2...


NAMUN, itu hanya sekadar ilusi dan angan2... BUKAN kenyataan DAN xmungkin akan jadi KENYATAAN. ITU cuma KADANG2 otak aku berfikiran seperti itu, macam budak2... TAPI sekarang nie, AKU adalah AKU... Aku harus kuat dalam menjalani liku2 kehidupan nie, Tiada MASALAH yang xdapat DISELESAIKAN.. Harus MAJU ke hadapan, Jangan maju ke BELAKANG, silap langkah 2... Allah ada bersamamu...ALLAH MAHA MENOLONG, Allah xkan uji hambanya melebihi tahap kesabarannya...JALANI HIDUP DENGAN TENANG... Teringat aku kat ustaz paan 2... hehe, ayat dia la nie.... ^_^


0 COMMENT. ( ^_^ ):