Jan 29, 2011

JALANI HIDUP APA ADANYA.

Keadaan dunia ini penuh kenikmatan, banyak pilihan , pnh rupa dan byk warna. Semua itu bercampur- baur dgn kecemasan dan kesulitan hidup dan kamu adalah sebahagian dari dunia yg berada dlm kesukaran.Kamu tidak akan pernah menjumpai seorg ayah, ibu, kawan, sahabat, tempat tinggal atau pekerjaan yg padanya tidak terdapat sesuatu yg menyulitkan. Bahkan kadangkala pd setiap hal itu trdpt sesuatu yg buruk dan tidak kamu sukai. Maka dgn itu, padamkanlah panasnya keburukan pd setiap hal itu dgn dinginnya kebaikan yg ada pdnya. Itu kalau mahu selamat dgn adil dan bijaksana kerana setiap luka ada harganya.

Allah menghendaki dunia ini sebagai tempat bertemunya dua hati yang saling berlawanan, dua jns yg slg brtolak blkg, dua kubu yg slg bertentangan, dan dua pndapat yg brtentangan yg baik dgn yg brk, kebaikan dgn kerosakan, kebahagian dgn kesedihan. Dan setelah itu, allah akan mengumpulkan semua yg baik, kebagusan dan kebahagian itu di syurga. Adapun yg buruk, kerosakan dan kesedihan di neraka.

Maka jalani hidup ini sesuai dgn kenyataan yg ada, jgn larut dlm khayalan dan jgn kamu menerawang ke alam imaginasi. Hadapi hidup ini dgn apa adanya ; kawallah jiwa kamu untuk dpt menerima dan menikmatinya. Bagaimanapun, tdk mungkin semua teman tulus kpd kamu dan semua prkara sempurna di mata kamu sbb ketulusan dan kesempurnaan itu ciri dan sifat kesempurnaan dunia.

Jan 28, 2011

welcome to blogger


HAI... NI POST FIRST AKU Haha.. aku bru ja buat blog.. sbnrnya aku dh lama nk buat blog tp aku ni krg mahir dlm bab ni...sebelum ni asyik tengok blog orang jer... teringin nak ada blog sendiri.....  kalau aku buat blog time aku boring bolehlah aku mengisi masa boringku kt blog ni... aku buat blog sebab minat menulis.Nak berkogsi pengalaman ilmu dan sebagainya..  Skrg aku dh msk sem 2 kat UM,stkt ni stdy ok la.. kdg2 tension jgk kalu pikir pasal asignment.. kalau blh aku nk wat siap2 asignment 2..tp tjk pon blm plh,buku pon blm cari.. mcm mna nk buat.. apa da.. kalu asgnment dh siap semua msti rsa lega... huhu.. Adoi, perlu ka aku bercerita ini semua? hehe.. mula-mula memang macam ni, no idea lagi, nanti lepas ni kita lihat aku bakal buat blog aku lain dari yang lain. Bukan update pasal apa yang diorang makan, kat mana diorang pergi ja macam kebanyakan blog. Macam takde manfaat pon kan? Maaf aku jenis yang terus terang, bukan niat nak mengata sebab aku faham diorang buat begitu untuk kebahagiaan diorang, nak diorang gembira, jadi kita biarkan jela, jangan sibuk nak mencari kesalahan orang, kesalahan kita pulak tidak ditonjol.. Alamak, aku dah mula. K BYE

TEMPAHAN PAKAIAN DAN ALTERATION MURAH-MURAH

🤷Ada kain pasang tapi tak tahu nak tempah kat tukang jahit mana?  🤷‍♀Ada masalah saiz besar (xxl ke atas) tapi takut tukang jahit taknak a...